מה זה מע"מ

חברת הנהלת חשבונות

לכל אזרח במדינת ישראל יש את הזכויות והחובות שלו. אחת החובות שנוגעות לכל אחד מאתנו, ולא משנה אם אנחנו אנשים פרטיים, עצמאיים או שכירים, היא חובת תשלום מע"מ. מע"מ הוא מס בשיעור של 17 אחוז (נכון ל-2021), אותו כל צרכן משלם כאשר הוא רוכש מוצרים בחנויות בישראל, אופליין או אונליין. המע"מ מוטל למעשה על כל עסקה, או על יבוא של סחורה מחו"ל. בתוך כך, יש כמה סעיפים קטנים שכדאי להכיר, כולל זה שלפיו כל עוסק מורשה גובה את המע"מ שאותו עליו להעביר לרשות המיסים והוא מפחית ממנו את הסכום המשולם עבור כל הוצאותיו. עוסק פטור, אגב, אינו גובה מע"מ ולכן לא רשאי לקזז מס תשומות.

חלק אינטגרלי

המע"מ הוא חלק אינטגרלי ממערכת המיסוי של כל מדינה מעולם. למעשה, יש להגיד שלמדינה אין זכות קיום ללא המע"מ, שעוזר, על פניו, לכסות אחר ההוצאות של המדינה, בנושאים כמו ביטחון, תשתיות, תרבות ועוד. גובה המע"מ בישראל עומד על 17 אחוזים, אך בשנים האחרונות עלו כל מיני דעות שיש להגדיל או להוריד אותו, לאור המצב בשוק. עם זאת, המע"מ נשאר יציב ויש לכך חלק שהכלכלה של ישראל היא יחסית חזקה ביחס לעולם, למרות יוקר המחייה, שממשיך לעלות. הקונספט של מע"מ, אגב, הונהג לראשונה בצרפת בתחילת שנות ה-60, לפני שהתפשט אט אט ברחבי כל העולם.

צורך מהותי

כל עסק שנפתח בישראל חייב לפתוח תיק במע"מ על מנת שיהיה ניתן לעקוב אחר החובות שלו כלפי המדינה. בסופו של דבר, מדובר בשיעור מס גבוה יחסית, אך כזה שעוזר לישראל להתמודד עם מצבה המורכב מאוד והייחודי ביחס לעולם. לישראל יש הוצאות רבות על ביטחון והגנה על הגבולות שלה, ויש לכך מחיר. מעבר לזאת, במדינה מנסים לעשות רבות בשנים האחרונות כדי להתמודד עם העלייה בכמות האוכלוסייה, וגם כאן, יש צורך בבניית תשתיות, בתים ומתקנים עבור המון משפחות חדשות. בלי מע"מ ומס הכנסה, זה פשוט לא יכול היה לקרות.

גבייה שונה

המע"מ נגבה בצורה יוצאת דופן, באופן יחסי, ובשונה ממס הכנסה, שפשוט מגיע ישר למדינה דרך המשכורות שלנו. במע"מ, כאשר אדם קונה מוצר או שירות מעסק שהוא אינו עוסק פטור, הוא משלם את עלות המוצר בצירוף המע"מ. המוכר או הספק, יעביר את המע"מ שגבה אל רשות המיסים, ורק המחיר נטו, ללא המע"מ, ייחשב כהכנסה שלו. עם זאת, המוכר רשאי לקזז את הסכום שהוא מעביר לרשות המסים את המע"מ שהוא שילם עבור הוצאותיו ורכישותיו עבור העסק, וזה ללא קשר להוצאות מוכרות בצורה כזו או אחרת. המע"מ הוא חלק בלתי נפרד מהחיים של כל בעל עסק, מלבד אלו הנמצאים באילת, שהיא עיר ייחודית בנוף הישראלי, ומטרתה למשוך תיירים. המדינה לא תתקיים בצורה נכונה ללא מע"מ בשיעור של פחות או יותר 17 אחוזים.

עוד פוסטים

ניהול הנהלת חשבונות

כיצד להימנע מטעויות חשבונאיות נפוצות

בעולם העסקים, הנהלת חשבונות היא פונקציה בסיסית המבטיחה שהרשומות הפיננסיות מדויקות ועדכניות. עם זאת, לטעויות חשבונאיות נפוצות  יכולות להיות השלכות משמעותיות, שיובילו לאי התאמה פיננסית,

לקוח נפגש עם מנהל חשבונות

היתרונות בהעסקת מנהל חשבונות מקצועי

אם יש לכם עסק, אתם יודעים כמה חשוב לנהל את הכספים שלכם בצורה נכונה. אחת הדרכים הטובות ביותר להבטיח שהרשומות הפיננסיות שלכם מדויקות ועדכניות היא

תודה שיצרתם איתנו קשר

נציג יחזור אלייך בהקדם